سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

رپورتاژ آگهی چیست؟

زمان مطالعه4 دقیقه

رپورتاژ آگهی چیست
تاریخ انتشار : 9 اسفند 1400 دسته بندی : دیجیتال مارکتینگ
اشتراک گذاری

اندازه متن12

احتمالا شما هم بعضی مواقع شنیده اید که برخی از کسب و کارها در رسانه‌های پرمخاطب و پربازید، رپورتاژ آگهی منتشر کرده‌اند. البته به جز تحقق اهداف تبلیغاتی و بازاریابی، رپورتاژ در گرفتن بک لینک نیز نقش زیادی دارد. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم رپورتاژ آگهی چیست و چطور به سئو کمک می‌کند.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در واقع نوعی از تبلیغات متنی در قالب یک گزارش و خبر است.

تعریف رپورتاژ از زبان سایت entrepreneur: رپورتاژ آگهی در واقع اطلاعیه‌ای است که از سوی واحد روابط عمومی با هدف اطلاع‌رسانی به مردم در رسانه‌های مختلف و مرتبط و بصورت هدفمند منتشر می‌‌شود. در واقع رپورتاژ خبری نوعی تبلیغات همسان است که به صورت یک گزارش یا رپورتاژ نوشته می‌شود و البته باید از نظر تبلیغاتی یک فرد متخصص روی آن کار کند.

 

نقش رپورتاژ آگهی در تبلیغات آنلاین

با توجه به اینکه امروزه مخاطبان زیادی در اینترنت و فضای مجازی فعالیت میکنند، به همین دلیل ابزارهای تبلیغات آنلاین و دیجیتال محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.و رپورتاژ آگهی نیز به عنوان یکی از مهمترین اقدامات برای اطلاع‌رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان تاثیر مهمی در تبلیغات اینترنتی دارد.شما می‌توانید با استفاده از انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های پربازدید که مخاطب هدف شما در آنجا حضور دارد، اطلاع رسانی و برنامه تبلیغاتی خود را انجام دهید.

 

مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟

یکی از دلایلی که باعث اهمیت زیاد رپورتاژ آگهی می‌شود، فراگیر بودن این روش است که می‌توانید متن را در رسانه‌های آفلاین و آنلاین منتشر کنید.البته رپورتاژ آگهی مزایای زیادی دارد که شامل موارد زیر میشود.

 

دیده شدن بیشتر

با توجه به فراگیر بودن  رپورتاژ آگهی که در بالا به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید سایت‌های پربازدید ، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های مکتوب و… انتخاب کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را هدف قرار دهید. بنابراین انتشار رپورتاژ آگهی شانس دیده شدن برند و محصولات شما را چندین برابر می‌کند و یکی از کارکردهای اصلی رپورتاژ برندسازی است.

 

مناسب برای همه

یکی دیگر از مزایای مهم رپورتاژ آگهی است که همه کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ می‌توانند با اهداف مختلف از این روش استفاده کنند. شما با انتشار یک رپورتاژ آگهی قدرتمند می‌توانید حرف خود را به گوش مخاطبان زیادی برسانید.

محتوای خوب چه ویژگی هایی دارند؟

 

برندسازی و افزایش اعتبار برند

همان طور که پیشتر اشاره کردیم یکی از مهمترین مزایای انتشار رپورتاژ در کانال‌های پرمخاطب این است که آگاهی از برند شما بیشتر می‌شود. ضمن اینکه تداوم انتشار رپورتاژ می‌تواند به افزایش اعتبار برند شما کمک کند

 

هزینه مناسب

رپورتاژ نسبت به برخی از روش‌های دیگر هزینه مناسب‌تری دارد و حتی اگر رپورتاژ آنقدر قوی و جذاب باشد که بتواند مخاطبان بیشتری جذب کند، بسیاری از کانال‌های توزیع محتوا آن را منتشر خواهند کرد. شما با یک هزینه معقول می‌توانید پیام خود را به گوش مخاطبان هدف‌تان برسانید.

بهبود سئو

انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها در گرفتن بک لینک و بهبود سئو خارجی سایت است. علت اصلی این مسئله اینجاست که وقتی رپورتاژ خود را در یک سایت پرمخاطب منتشر می‌کنید می‌توانید از یک سایت معتبر لینک فالو (Follow)بگیرید.

 

چگونه رپورتاژ جذاب و خوب بنویسیم

  • رعایت ساختار نوشتن رپورتاژ اگهی (کال تو اکشن CTA)
  • به جای تبلیغات مستقیم مقاله یا خبر بنویسید
  • کپی نکنید و متن منحصر به فرد بنویسید
  • از کلمات کلیدی استفاده کنید
  • متن شما باید مفید،کاربردی و دارای ارزش باشد
  • با یک تیتر جذاب شروع کنید
  • ساده  و روان بنویسید
  •  از المان‌های تصویری استفاده کنید
  • مختصر و مفید بنویسید
  • مخاطبان هدف رو درست شناسایی کنید
  • نتیجه گیری و کال تو اکشن صحیح
  • رعایت اصول نگارشی و درست‌نویسی
  • انتخاب موضوع جذاب و بروز

 

تاثیر رپورتاژ اگهی در سئو 

 

رپورتاژ آگهی چیست

رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه‌های موثر در سئو سایت است. علت اصلی این موضوع آن است که شما وقتی رپورتاژ خود در سایت‌های پرمخاطب منتشر می‌کنید، این سایت‌ها به شما لینک فالو می‌دهند و از آنجایی که مطلب شما همیشه در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود و سایت منتشر کننده اعتبار خیلی خوبی دارد، در نتیجه اینکار وضعیت سئوی سایت شما بهبود پیدا میکند.