تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست

در این مقاله همه چیز درباره تولید محتوا را آموزش داده ایم و به این سوال پاسخ میدهیم که تولید محتوا چیست؟ و شما را با بهترین و انواع محتوا آشنا خواهیم کرد.اصلی‌ترین راه موفقیت در قرن ۲۱ ، توجه به نحوه برقراری ارتباط با مخاطبان است. شما قطعا می‌دانید مهمترین راه‌های برقراری این ارتباط در تولید محتوای باکیفیت است. آن موقع است که مخاطب، کسب و کار را بهتر میشناسد و اعتماد بیشتری نسبت به آنها کسب می‌کند.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا، فرآیند تولید ایده‌ محسوب می‌شود که برای خریداران شما جذاب است.محتوا همان چیزی است که هر روز با آن سر و کار دارید؛ کلیپ‌های خنده‌دار یا عکس و توضیحات محصول که در اینستاگرام می‌بینید، پادکست که در ماشین گوش می‌دهید، ویدیوهای آموزشی در اینترنت که تماشا می‌کنید، کتاب‌های دیجیتال که می‌خوانید و در نهایت همین مقاله که حالا در حال خواندن هستید همه محتوا حساب می‌شوند. و حتی ارائه پاورپوینت نیز تولید محتوا محسوب میشود.

به هر چیزی که برای انسان قابل درک است و در بستر کانال‌های دیجیتال یا غیر دیجیتال قابل انتشار هستند محتوا می‌گویند.

 

چرا باید تولید محتوا را جدی بگیرید؟

محتوا ما را آگاه می‌کند، به سؤالاتمان پاسخ می‌دهد، سرگرممان می‌کند، در تصمیم گیری راهنماییمان می‌کند و…. محتوا به شما کمک می‌کند، مشتری‌ها را به سمت خود جذب کنید. همچنین می‌توانید بازدید کنندگان جدیدی به سایت خود بیاورید. درنهایت، درآمد شما افزایش خواهد داشت.

 

تولید محتوا از کی شروع شد؟

اولین تولید کننده محتوا غارنشینی بود به نام استونی بالمارت که خودش را در حال شکار گوزن روی دیوار غار نقاشی کرد.این نقاشی‌ها هم نوعی تولید محتوا حساب می‌شود که البته دیگر با تعاریف امروزی مطابقت ندارد.با این حال گفته می‌شود همه چیز از شرکت John Deere در سال ۱۸۹۵ شروع شد.

شرکت جان دیر (John Deere) فعلی بزرگترین تولیدکننده ماشین‌آلات کشاورزی در جهان است. آنها شروع به انتشار مجله کردند اما نه مجله‌ای مثل بقیه با اخبار و پر از صفحات تبلیغاتی.انها نام مجله را گذاشتند The Furrow و فقط مخصوص کشاورزان بود. این مجله مطالب آموزشی و خبری درباره کشاورزی دارد و در کنار این مطالب، محصولات تولیدی شرکت John Deere را معرفی می‌کند.

محتوای خوب چه ویژگی هایی دارند؟

 

تولید محتوا چیست - مجله furrow

تبلیغات در عصر رادیو و تلویزیون

از حدود دهه ۱۹۲۰ میلادی یعنی زمانی که در هر خانه یک رادیو بود، تولید و بازاریابی محتوا وارد عصر جدیدی شد. صدا و بعد از آن تصویر به کمک تلویزیون به خانه‌ها رسید.برای مثال اولین سریال رادیویی به سفارش شرکت Procter & Gamble در دهه ۱۹۳۰ از رادیو پخش می‌شد و وسط آن صابون‌های تولیدی همین شرکت را معرفی می‌کردند.

 

عصر اینترنت و تاثیر ان بر محتوا

رونق گرفتن تولید محتوا در عصر اینترنت چند نقطه عطف مهم دارد.

  1. گسترش وبلاگ‌‌ها
  2. شروع به کار موتورهای جستجو به ویژه گوگل
  3. ظهور شبکه‌های اجتماعی

اوایل اینترنت فقط برای انجام کارهای ساده استفاده می‌شد اما به سرعت تبدیل به اقیانوسی از اطلاعات شد. چندین وبلاگ شروع به انتشار مقالات و اخبار کردند.پیدا کردن اطلاعات موردنیاز در این اقیانوس سخت شد پس موتورهای جستجو مثل گوگل وارد شدند و کار را راحت کردند.نقطه عطف سوم ظهور شبکه‌های اجتماعی بود.حال در زمانی زندگی می کنیم که کمتر کسب‌وکاری پیدا می‌شود وبسایت اختصاصی یا حداقل صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی نداشته باشد.

 

تفاوت تولید محتوا و تبلیغات

 

تولید محتوا چیست/ تبلیغات و تولید محتوا

تبلیغ پیامی یکطرفه است که به مخاطب منتقل می‌شود. یعنی پیامی مناسب، در زمان و مکان مناسب. هدف تبلیغات هم هرچیزی می‌تواند باشد؛ از  فروش یک محصول ساده تا تبلیغ یک حزب سیاسی.تولید محتوا یکی از مراحل چرخه بازاریابی مبتنی بر محتوا است و روشی برای برقراری ارتباط دوطرفه و پایدار با مخاطب است.

برای مثال، ما با دیدن بیلبورد تبلیغاتی با برند یک آژانس مسافرتی فقط آشنا می‌شویم اما دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی و تماشای کلیپ‌هایی جذاب از جاذبه‌های گردشگری و نظر نوشتن زیر پست‌ها ما را به برند وابسته می‌کند.

 

تولید و بازاریابی محتوا مزیت‌های زیادی دارد:

  • از خود محتوا کسب درآمد کنید.
  • برای محصول یا خدمات شما مشتری می‌آورد.
  • یک روش کم هزینه است.
  • کمک به ایجاد اعتماد و اعتبار.
  • در وفادارسازی مشتریان تاثیرگذار است.

 

کسب و کاری به نام محتوا

هزاران شرکت یا افرادی به تنهایی با محتوا کسب درآمد می‌کنند. دو روش متداول و پرطرفدار کسب درآمد از محتوا یکی فروش خود محتوا و دیگری تبلیغات است.

کافی است یک وبسایت پربازدید ایجاد کنید یا کانال‌ها و پیج های پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی بسازید و بعد سفارش تبلیغات بگیرید.در روش فروش خود محتوا هم باید محتوای تولیدی به اندازه‌ای ارزشمند باشد که مخاطب حاضر شود برای آن پول بدهد.

 

شغل تولید محتوا چیست؟

این شغل  در سال‌های اخیر خیلی افراد آن را به عنوان شغل اصلی انتخاب می‌کنند و برای بعضی هم شغل دوم است. موضوعات و کارهای محتوا زیاد است و هرکس با هر علاقه‌ای می‌تواند در یکی از حوزه‌های آن کسب درآمد کند.

رپورتاژ آگهی چیست؟

کارشناس تولید محتوا می‌تواند برای وبسایت‌ها مقاله بنویسد، برای شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام پست بسازد و منتشر کند یا ویدیو کلیپ، پادکست، ایبوک و … تولید کند.

 

تولید محتوا چیست؟

الان به طور کلی کارشناسان تولید محتوا افرادی با تخصص یا مهارت‌های زیر هستند:

  • نویسندگی
  • کپی‌رایتینگ
  • طراحی
  • اصول بازاریابی دیجیتال
  • سئو

این مهارت‌ها مهم هستند اما مهم‌تر از همه داشتن دانش و تسلط داشتن کارشناس به موضوع است.

 

بازار کار تولید محتوا

در حال حاضر تقاضا برای استخدام کارشناس در زمینه محتوا خیلی زیاد اما تعداد افراد متخصص در این حوزه خیلی کم است.در واقع تولید محتوا کار چندان سختی نیست اما به دلایلی مثل ناآشنا بودن افراد با این شغل، نیاز به یادگیری شخصی و مداوم و خلاقیت‌محور بودن، متقاضی زیادی ندارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *